Музика

Образователното  направление  предпоставя  осъществяването  на  широк кръг  дейности,  в  основата  на  които  е  емоционалната  активност  на  децата. Тук    са    маркирани    и    проблемни    акценти    с    оглед    на    социалната, познавателната    и    музикално-артистичната    подготовка    на    децата    за постъпване   в   първи   клас.   С   оглед   на   това   направлението   залага   на заучаване    на    по-голям    брой    песни,    както    и    импровизиране    на инструментален съпровод на песен. Развитието и обогатяването на речта на децата  се  свързват  и  с  определяне  звучността  на  музика  с  използване  на няколко  понятия.  Отделено  е  внимание  на  връзката  с  българския  фолклор чрез  изпълнение  на  елементи  на  право  хоро,  ръченица  и  някои  народни обичаи. Усетът за темпо и динамика в музиката се основава на реагирането на  децата  при  звучаща  музика,  в  която  ясно  се  очертават  темпови  и динамични промени.

Чрез      съдържанието      по      образователни      ядра      Възприемане, Възпроизвеждане,  Музика  и  игра  и  Елементи  на  музикалната  изразност  се постига развитие на музикално-изпълнителски умения и умения за слушане на   музика,   насърчаване   на   спонтанната   детска   артистичност,   както   и стимулиране на интереса и желанието на децата да пеят, да слушат музика, да  й  се  радват  и  да  я  преживяват.

ОЧАКВАНИ РЕЗУЛТАТИ ПО ВЪЗРАСТОВИ ГРУПИ

Tags: